duminică, 14 august 2011

Almanahul familiei creştine (XVI). Se apropie Prima Sfântă Împărtăşanie

XVI. Se apropie Prima Sfântă Împărtăşanie

Problema care se pune: cu cine stau la masă?

Să stau la masă cu ăla? Nu! Niciodată!

 

* La şcoală:

Nu, niciodată la masă cu ăla.

M-a minţit de atâtea ori.

Chiar şi mama îmi spune acelaşi lucru.

Nu, nu vreau stau ăla la masă.

El nu s-a spălat niciodată... de la el mă umplu de purici.

 

Acasă:

Nu, niciodată nu i-aş invita la masă.

Nici noi nu mergem la ei.

Cu ei la aceeaşi masă?

Mi-ar fi ruşine.

Tatăl este un escroc.

A fost şi la puşcărie.

Aşa că nu cu fiecare.

 

În Galileea acum două mii de ani Matei a scris:

Cu evazioniştii,

Cu trădătorii

Care ţin cu romanii,

Cu păgânii, cu cei necuraţi

Cu ăştia la masă?

Nu! Niciodată.

 

Asta e contra Legii.

Asta e contra lui Dumnezeu.

Acesta este un păcat.

Vampirii ăştia.

Ei se gândesc numai la portofelul lor.

Se îmbogăţesc cu banii noştri.

Bandiţii ăştia.

 

Isus merge mai departe.

Pe strada în Cafarnaum

Stă un vameş in biroul său.

El se numeşte Matei.

 

Isus spune:

Hei, tu! Vino cu mine! Am nevoie de tine!

Lasă totul şi mergi cu Isus!

El spune: Vino în casa mea! Fii musafirul meu!

 

Isus vine la el cu ucenicii săi.

Stau la Matei la masă la vameş.

Isus rupe pâinea. Şi mănâncă.

 

Vin şi alţi vameşi, prieteni de-ai lui Matei

Şi iarăşi alţii care un renume prost.

Toţi se aşează la masă cu Isus

Cu ucenicii săi, cu Matei

Toţi mănâncă şi sunt bucuroşi.

 

Farizeii vin în apropiere.

Ei ştiu exact legile şi vechile prescrieri

Acest Isus!

Sunt iritaţi:

El mănâncă cu ei. El bea cu ei.

El nu poate fi Dumnezeu. În nici un caz.

Este un idiot.

 

Ei vorbesc cu ucenicii:

El învăţătorul vostru,

De ce mănâncă cu pleava societăţii, chiar cu ei?

Se uită la farizei:

Vă spun eu de ce...

Nu cei sănătoşi au nevoie de doctor

Numai bolnavii

Au nevoie de mine.

 

Matei a scris toate acestea:

Ce gândeau farizeii:

Cu oameni ca aceştia la masă? Nu!

Ceea ce spune Isus:

Da, tocmai cu ei. Aşa vrea Dumnezeu.

 

(După Matei 9,9-13)

 

Doamne, Tatăl nostru, îţi mulţumim din toată inima pentru Fiul tău, Isus! El a fost prietenul celor nefericiţi. A stat la masă cu toţi care aveau nevoie de el, cu păcătoşii şi cu cei care nu voiau să ştie nimic de Dumnezeu. Te rugăm, Tată milostiv, binecuvântează-ne la masa ta şi fă ca să rămânem prieteni pentru totdeauna! Amin.

 

Minunea Bisericii

Un cetăţean german povesteşte următoarele : Am fost odată în Africa de Sud-Vest, unde am sărbătorit sfânta Liturghie. Nimeni nu înţelegea limba celuilalt. La un moment dat, când am făcut semnul crucii şi am pronunţat numele lui Isus, feţele lor creole se luminară. Am mâncat aceeaşi pâine, iar ei nu ştiau cum să-şi arate recunoştinţa lor. Nu ne văzusem niciodată. Graniţe sociale, geografice şi culturale erau între noi. Şi totuşi ne-au înconjurat braţe care nu sunt din această lume. Atunci mi-a căzut ca nişte solzi din ochi şi am început să înţeleg istoria Rusaliilor. Am înţeles minunea Bisericii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu