miercuri, 15 mai 2013

Pelerinaj „par avion” la Lourdes

Acum vreo 20 de ani am mai trecut prin Lourdes cu maşina. Negăsind loc de cazare nicăieri, am dormit în maşină. Însă a meritat osteneala.
Anul acest am fost invitat de episcopul nostru, DDr. Klaus Küng, la un pelerinaj la Lourdes, dar cu avionul. În acest sens, în ziua de 2 mai 2013, au zburat două avioane din Linz şi Viena direct pe aeroportul Tarbes/Lourdes. Având fiecare o cărticică am putut să ne rugăm începând din avion, iar la sfârşit am primit şi binecuvântarea episcopală tot în avion.
Prima zi s-a celebrat în germană în faţa grotei unde am fost un număr mare de pelerini, asociindu-se şi alte grupuri de pelerini germanofoni, printre care din Dieceza de Augsburg. Frumuseţea acestui pelerinaj a mai constat şi din mulţimea de membri ai Serviciului Maltez (cam 3.000) care ajutau bolnavii la transport şi chiar la procesiuni. Ei veniseră în număr mare, deoarece sărbătoreau întemeierea ordinului lor (peste 900 de ani). Din păcate, am uitat în grabă aparatul de fotografiat acasă.
În fiecare zi după-amiază a avut loc o procesiune cu Preasfântul Sacrament, iar seara altă procesiune cu statuia Maicii Domnului. Punctul culminant a fost celebrarea sfintei Liturghii în subteran (în capela „Sfântul Pius al X-lea”, cu o capacitate de 20.000 de locuri), la altarul din mijloc. Au participat 14 episcopi cu peste 150 de preoţi şi un număr impresionant de pelerini. În omilia rostită, predicatorul a avut o dojană pentru cei care se consideră conservatori sau liberali.
M-a impresionat un grup de pelerini din Insulele Capului Verde (vreo 15 membri). Nu a fost uitată nici Biserica Orientală Catolică, reprezentată de un grup masiv din Liban, în fruntea lor având un prelat, majoritatea fiind de rit maronit. Până şi sacristana de la grotă era tot libaneză. Una din biserici este plină de confesionale, unde preoţii aşteaptă penitenţii care vor să se reconcilieze cu Tatăl ceresc. Şi aici am avut o surpriză plăcută găsindu-l pr pr. Mihai Percă, din România, capelan şi duhovnic pentru francofoni şi nu numai.
Am aflat şi de un pelerinaj greco-catolic organizat din Cluj care a putut sărbători Paştele oriental la Lourdes.
Sigur că fiecare grup avea câte un steag, chiar dacă grupul era restrâns. M-am gândit că ar fi bine că cei din România care merg la Lourdes să stea într-un loc minimul unul din ei cu steagul românesc pentru că alţii văzând steagul să se adune pentru a se ruga împreună. La Centrul de Informaţii mi s-a spus că nu contează ritul, pentru ei sunt tot catolici.
Nu aş vrea să omit şi un aspect neplăcut. De la hotel până la grotă este de parcurs o cale de 10 minute. Pe acest traseu am întâlnit opt cerşetori din România şi unul din Republica Moldova. Am stat de vorbă cu fiecare, cam toţi erau din zona Ardealului. Lumea era obişnuită cu ei. Pentru doi copii am cumpărat câte o plăcintă. La un moment dat se apropie un francez care se oferă să plătească jumătate. Nu comentez.
Am plecat cu inima şi sufletul încărcat cu daruri spirituale, dar şi cu anumite hotărâri de care sper să mă ţin. Parolismul nu strică. 

Lourdes 2013








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu